TEATRALNA INSPIRACIJA U SUSRET PROLJEĆU – Parfemska opereta Majke Prirode

„Ništa živ čovjek ne može izgubiti što mu jedno proljeće ne bi moglo povratiti, niti može čovjek biti trajno nesretan dok Bog daje da se duša liječi zaboravom i zemlja obnavlja proljećem.“ napisao je jugoslavenski književnik i nobelovac Ivo Andrić.

Ovaj inspirativni citat moju dušu u današnjem planinarenju i  „photo sessionu“ planinarskom stazom do Japetića  nadahnuo je da odluta i uđe u neki drugi, bolji svijet, svijet operete. Svi zvukovi i mirisi proljeća, ples granja u visokim, još uvijek razgolicanim, krošnjama bukvi, ruža vjetrova što suho lišće povija po tlu pa i mljackanje blata pod cipelama na stazi rekli su mi da ovo Majka Priroda piše novu proljetnu, parfemsku operetu.

Možda su Vivaldi, Chopin i drugi proslavljeni skladatelji vječne note svoje vizije proljeća satkali u crtovlje svojih kajdanki što se i danas listaju u glazbenim školama i na brojnim koncertima, ali samo Priroda iz godine u godinu može napisati pravu operetu i to onu parfemsku jer još ni jedan nos (majstor parfumer) nije nadmašio Prirodu.

Zašto opereta? Vrlo jednostavno, zato što je satkana od pjesme, plesa i govornog dijaloga, a baš to sve čulo se i vidjelo u dubini samoborskog gorja. Parfemska? Da. Kao i u svakom parfemu tu su gornje, srednje i donje note. U visini visokih krošanja nošena je hladna zimska svježina na odlasku u koju su utkane note bukve, jele, bora i breze. Srednje note sačinjavaju neodoljivi mirisi netom procvjetalih vrba, drijena i kleka, a u one donje note utkano je proljetno cvijeće i suho lišće koje će vrijedni crvići s prvim toplim proljetnim zrakama sunca početi pretvarati u šumsko crno zlato, humus.

Ples procvjetalih šafrana, zvončića i visibaba nadopunjuju šumarice, jaglaci, ljubičice, pasji zub, dvolisni procjepak dok završni dodir ovoj proljetnoj bočici parfema daje jak miris srijemuša poznatijeg kao medvjeđi luk i na nekim mjestima piljevina friško ispiljenog drveća.

Oni nečujni zvukovi znani samo duši odveli su me do stare bukve, a tu su svoje složno vijećanje imale vile, patuljci, šumski duhovi pa i coprnice/vještice, bića samo duši vidljiva, kako bi donijele rezoluciju koju će putem svojih krilatih glasnika i njihovog cvrkuta prenijeti stanovnicima šume što se skrivaju u šupljinama i pod korom debala, u svojim jazbinama ili nevidljivo se pritajivši u šikari. To će sjenice, slavuji, svračci, fazani, kukavice pjevom i krikom prenijeti sadržaj rezolucije ježevima, srnama, jelenima, mravima i drugim kukcima, jazavcima, zečevima, lisicama i svim drugim stanovnicima šume.

A što kaže rezolucija? Jednoglasno donesena govori da ono dvonogo biće koje misli da je najinteligentnije na ovoj Zemlji i iznad svih i svega treba krajnju poduku. Da baš to biće zalazi na njihov teritorij ostavlja boce piva i sokova, papirnate maramice, plastične vrećice, zadire nos u prirodni poredak svojom prljavom rukom, da nemirno dvonogo mladunče što štapom tuče i trga tek procvale biljke igrajući se junaka pred očima svojih šutljivih roditeljima ne čini štetu samo sebi već svemu oko sebe misleći da je vlasnik svega, a ne samo prolazno biće sa svojim rokom trajanja.

Trebali bi napokon shvatiti da je Priroda velika, a čovjek samo njen mali fragment. Zadnji je čas.

Jedna misao o “TEATRALNA INSPIRACIJA U SUSRET PROLJEĆU – Parfemska opereta Majke Prirode”

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *